Sikerekkel zárta a Madách Gimnázium a digitális oktatás időszakát

A világméretű COVID-19 vírushelyzet következtében szokatlan évet zártak az általános és középiskolák, így a Váci Madách Imre Gimnázium is június 15-én. A rendkívüli helyzet új kihívások elé állította az oktatás résztvevőit. Március 16-tól digitális munkarendre kellett átállnunk. Elsőként felmértük, hogy az oktatás résztvevői rendelkeznek-e otthoni számítógéppel, majd a Google Classroom hatalmas tárhelyét és sokféle szolgáltatását használva a Madách Gimnázium minden tanulója bekapcsolódott az online oktatásba. A 2019/2020. tanév a megszokottaktól eltérően ért véget, és az érettségi vizsgák is rendhagyóan zajlottak le, azonban sikerrel abszolválták végzőseink valamennyien, már az érettségi bizonyítványok kiosztása is megtörtént.

Büszkék vagyunk rá, hogy digitális távoktatás időszakában több diákunk - a rendkívüli helyzet ellenére is - átlagon felüli teljesítményre volt képes. A Nyelvtudással az Egységes Európáért Alapítvány által szervezett, felsőfokú nyelvvizsga szintű tudást (C1) igénylő német nyelvi országos versenyen Bleszák Lilla (11.C) 3., Bedő Sebestyén (11.C) 5. helyezést ért el a több száz induló közül. Ők a legrangosabb magyarországi középiskolai versenyen, az OKTV-n is megmérettették tudásukat, ahol Lilla az országos döntőig jutott.

Francia nyelvből is hasonló sikereknek örülhettünk. Egy országos francia nyelvű tanulmányi versenyen ért el madáchos diák szép sikert. A versenyre nevező 796 tanulóból a selejtező forduló alapján 68 tanulót hívtak meg a döntőbe. Iskolánk tanulója, Wengner Loretta Antónia, a 9. D osztály tanulója 4. helyezett lett az Országos francia nyelvi tanulmányi versenyen.

Az idei tanév kétségkívül legnagyobb tanulmányi sikere: Kmetty Klaudia 12.C osztályos tanuló irodalom tantárgyból megnyerte az Országos Tanulmányi Versenyt (OKTV-t)! OKTV 1. helyezett a gimnázium történetében ebből a tantárgyból még soha nem volt. Teljesítményét az is emeli, hogy ennek a versenynek a legnépesebb mezőnye az OKTV összes tantárgyából, nagyon nehéz jó eredményt elérni. Előzetesen már reményre adott okot, hogy Klaudia tavaly is országos döntős volt az irodalom OKTV-n.

Másféle sikerekkel is büszkélkedhetünk. A Madách Gimnázium egyik Erasmus K2 pályázatában is igen aktívan részt vevő Vámos Zsigmond 10.D osztályos (azaz nyelvi tagozatos) tanuló egészen különleges módon mutatta meg sokoldalúságát: A gimnáziumban működő csillagász szakkör tagjaként “Az űrkutatás jövője: emberek vagy robotok?” című dolgozatával elnyerte a NOVOFER Alapítvány “ŰR – TECHNOLÓGIA – FÖLD” címmel meghirdetett Gábor Dénes Középiskolai Ösztöndíj pályázatának ösztöndíját. Dolgozatát az űrkutatásban elismert szakemberekből és a kuratórium tagjaiból álló zsűri ítélte kiválónak. A díjkiosztóra az MTA dísztermében került sor.

A gimnázium egyik erőssége az a sokszínű pályázati paletta, amelynek rendezvényein diákok és tanárok egyaránt részt vesznek. Legújabb sikerünk, hogy az Erasmus K1 pályázatán zsinórban ötödször részt vevő Madách Gimnázium ismét elnyerte az Európai Unió ösztöndíját, amelyet tanártovábbképzésre használhat fel. A gimnázium tapasztalt képviselőit már eddig is többször kérték fel előadások tartására e témában.

A fentiek is bizonyítják, hogy a nehezített körülmények ellenére idén is igen eredményes évet zárt a Váci Madách Imre Gimnázium, amely nevéhez híven kiváló Tehetségpontként, továbbá az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként – a kitűntető címet idén tavasszal másodszor is elnyerte - és a térség egyik legsokszínűbb oktatási palettával rendelkező intézményeként számos pedagógiai rendezvénnyel és eredménnyel öregbíti iskolavárosunk, Vác hírnevét.

Boda Mária és Steidl Levente