Karant-ÉN

A Váci Tankerületi Központ az Edukanyar újságban egy új (ideiglenes) rovatot indít Karant-ÉN címmel. A rovatban minden hétfőn és csütörtökön új írások jelennek meg diákok, tanárok, szülők tollából.

A Váci Juhász Gyula Általános Iskola írásai

Digitális oktatás (Dudás Anett 7. osztályos tanuló)

Én személy szerint nagyon nehezen élem meg ezt a fajtaoktatást mivel dupla erőbedobást igényel, és sokkal többször kell elolvasni az anyagot mire megértem. Többet kell a gép előtt ülni ezért sokkal fáradtabbak leszünk. Ami nálam nem szokott probléma lenni azonban másoknál igen az az, hogy ha például időkorlátos feladatot kapunk és mondjuk, 15percünk van rá és pont akkor nincs wifi vagy térerő, vagy bármi akkor rossz jegyet kapunk, mert nem tudtuk megoldani a feladatot. Nekem még az is rossz, hogy sok a zavaró tényező, mint az iskolában pl.: csöngetnek, elmegy az utcán a kutya vagy ugatnak, beszél a szomszéd és akkor felállok megnézni, hogy kivel stb.

Ami. nekem nem nagyon szimpatikus az az, hogyha például fizikából számolásos feladatot kapunk, akkor a füzetbe írjuk le ugye, hogy hogy számoltuk ki és általában az a feladat, hogy ezt Power Pointba rakjuk bele, és ez nagyon sok időt vesz, el mire leírjuk a ppt-be.

Rakunk bele mindenféle áttünést és mire átellenőrizzük, hogy nincs-e benne hiba (ez egy ötlet: általában ppt-s feladatot kapunk fizikából és az jó lenne, ha például az informatika tanár megnézné a munkáinkat és értékelné őket).

Ami a legnehezebb ebben a tanításban az az, hogy sokszor a szüleimnek kell elmagyarázni a dolgokat és mivel ők nem tanárom ezért gyakran van olyan, hogy nem értem, ahogy ők elmagyarázzák.

Azonban ami ebben az oktatásban tetszik az az, hogy kicsit később kelhetünk fel. Nekem azok a feladatok tetszenek nagyon, amik ilyen ikszelgetősek, mivel ezek megkönnyítik a dolgainkat azzal, hogy csak rányomok és ki is jelöltem a választ és az, hogy kevesebbet kell kézzel írni. Ami még jó benne az az, hogy fejleszti az informatikai képességeinket. Ami még jó ebben az itthon tanulásban az az, hogy lazábban tudunk öltözködni pl.: melegítő vagy tudunk egy kicsit nyugodtabban enni, mert nem kell órára menni vagy buszhoz és végül nem kell cipelni a nehéz iskolatáskát.

Én már nagyon várom, hogy újra iskolába járhassunk, bár azt nem tudom mikor lesz. Remélem, minél hamarabb mert már mindenki nagyon hiányzik az osztálytársaim, a tanáraim és a barátaim is.

Online tanulás (Varga Viola 4. osztály)

Mióta itthon tanulok, egész más az iskola. De ha a jó oldalát nézzük sokkal több a szabad időm, és így a barátaimmal is tudom tartani a kapcsolatot.

Mivel nekem van egy kisebb testvérem, és az anyukámnak, apukámnak is kell dolgoznia, kicsit kevesebb a segítség, mint az iskolában. De azért próbálok egyedül boldogulni. Amikor vége lett az iskolának a feladatok mennyisége soknak tűnt, de egy idő után hozzá szoktam a határidőkhöz és a feladatokhoz. Örülök, hogy a tanárok megengedik, hogy kicsit több időt kapjunk a feladatokra, ha esetleg nem tudjuk befejezni amikorra, kellene. Az elején még nagyon nehezen tudtam használni a Teamset. De miután elkezdtem dolgozni rajta, egyre világosabbá vált a használata. Rengeteg új dolgot fedeztem fel a napokban. Szerintem a Teams egy nagyon hasznos és jó alkalmazás, főleg olyan esetekben, mint például ez. Egy kis idő kellett, míg megismerkedtem a felülettel, de azután már mindent akadálymentesen tudtam kezelni. Viszont vannak rossz dolgok is az online tanulásban. Nagyon hiányzik az osztályközösség és a barátok. Szerettem csoportban vagy egy párban dolgozni. De most hogy nincsen, iskola minden feladatot magam kell megoldani. Persze a szüleim is szoktak segíteni a nehezebb feladatokban.

Sokat szoktam beszélni a barátaimmal telefonon, és természetesen rendszeresen végzem a feladataimat. Sokat vagyok kint a kertben és rengetegszer játszok a testvéremmel. Nekem eddig jól megy online tanulás és remélem mindenki másnak is!

Iskola a karantén idején (Zsigmond Zsombor 5.a)

Ez a 37. nap, hogy nem tudok iskolába menni.

Azzal töltöm a napjaimat a karantén alatt, hogy részt veszek az online órákon, melyek először furcsák voltak, de aztán megszoktam. A Microsoft Teams nevű felületet használjuk, és ezen keresztül kapjuk meg a feladatokat, és az órák is itt vannak. A testnevelés órák egészen másképp működnek, mert itthon kell edzeni minden nap, és utána hétvégén el kell küldeni a tanár úrnak egy táblázatot, amelyben az található, hogy megcsináltad-e a feladatodat.

Sokszor szoktam együtt tanulni egy osztálytársammal, és segítek neki, ha valamit nem tud. Az órák után megcsinálom az aznapi leckémet, utána pedig festek vagy játszom.

Én igazából jól viselem ezt a helyzetet, ami következtében itthon kell lenni. De nagyon hiányoznak a barátaim és a tanárok az iskolából.

Mostanában több időm jut együtt lenni a családommal. Anyukám szintén itthon van, mert tanár, ezért sosem vagyok itthon egyedül. Szerencsére nekünk több elektronikus készülékünk is van itthon.

Nekem nem okoz gondot a távoktatás, de azért várom, hogy újra mehessek iskolába. Szerintem sokkal nehezebb így tanulni, mint a rendes iskolában, de ehhez is hozzá lehet szokni.