LINKEK, GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Az Oktatási Hivatal módszertani ajánlása:
Office 365 segédlet:
Office 365 az iskolai gyakorlatban
Néhány tanuló rendelkezésére nem áll technikai eszköz a digitális tanrend megvalósulásához.
Ajánlásunk szerint az iskola szervezésében vagy az illetékes települési önkormányzatok segítségével papír alapú dokumentum formájában kell biztosítani a tananyagot a tanuló számára (lehetőség szerint a tanuló lakóhelyén, postaládájába). Nyilvánvalóan felmerülhet további kérdés – a visszacsatolás (elkészült munka pedagógushoz jutása), értékelés kapcsán, melyet hasonló módon, megfelelő ütemezéssel lehet megoldani.
Természetesen az előzőekben vázolt megoldás mellett bármilyen más, a tankötelezettséget – a személyes megjelenés nélkül – támogató, egyéb lehetőség is alkalmazható.
Az esetleges gyerekfelügyeletet naponta hány órától, hány óráig kell ellátni?
A gyerekfelügyeletet szükség szerint, és csak a legindokoltabb esetben javasoljuk biztosítani. Minden esetben hívjátok fel a szülők figyelmét, hogy a vírus terjedésének megakadályozása a személyes kapcsolattartás mellőzésével, az izolált környezetben biztosítható. A kormányzati ajánlások szerint indokolt esetnek tekinthető különösen az egészségügyi szolgáltatók, kormányhivatalok, polgári védelem területén dolgozók gyermekeinek esete. Természetesen - további kormányzati korlátozásig - kötelezni nem lehet senkit, hogy gyermekének otthon biztosítsa a felügyeletet, de nyugodtan hívjátok fel a figyelmet a közérdek védelmére. Amennyiben olyan család jelzi, hogy ügyeletet igényel, ahol a szülő biztosan otthon van, figyelemmel arra, hogy csak indokolt esetben lehet igénybe venni, álláspontom szerint visszautasíthatjátok.
Egyébként főszabályként az iskola hazirendjében foglaltak szerint kell az ügyeletet biztosítani.
A napközis kollégáknak jelen helyzetben milyen feladatot lehet adni, illetve a KRÉTÁBAN a feladataikat hogyan rögzítsük?
A napközis kollégák is bevonhatóak a tananyagok előkészítésébe ,a digitális oktatásra való átállásba, feladatok és linkgyűjtemények felkutatásába, ötletelésbe. A Krétába pedig a valóságnak megfelelően rögzíthetitek feladataikat. Speciális helyzet, nyilván egyedileg kell/lehet kezelnetek. Igyekezz biztosítani az egyenletes feladatmegosztást pedagógusaid között. Mindiog lesz, aki jobban húz és olyan is, aki kevésbé. Ezt mindannyian tudjuk.
A Krétában hogyan dokumentáljunk mától?
„Mi úgy gondoltuk a régi órarend szerint, naponként kisebb feladatokat adunk a gyerekeknek A szülők közül kevesen tudnak otthon segíteni, ezért nem tudunk nagy projektekben gondolkodni. Ezen kívül sok BTMS és gyenge intellektusú tanulónk van.”
Teljesen rendben van, így minden látszani fog a KRÉTÁ-ban.
A minősítések elhalasztódnak?
Az OH mindenkit értesített, hogy a minősítések elhalasztódnak.
Az egyéni tanrendben tanulók is kövessék a digitális tanrendet?
Amennyiben az egyéni tanrendes tanulókkal leegyeztetitek, akkor semmi akadálya, hogy ők is a digitális tanrend szerint tanuljanak.
Ha egy-egy napon a kolléga otthonról tanít, akkor az E-tankerben a munkába járásnál a munkanap költségelszámolás nélkül fület jelöljük?
Ha a kolléga otthonról tanít, akkor munkanap költségelszámolás nélkül, ha pedig bemegy dolgozni, akkor költségelszámolással töltendő.
A Krétában a napközi, tanulószoba és a szakköri órák elmaradnak?
Igen, a napközinek, tanulószobának, szakkörnek jelen helyzetben nincs létjogosultsága.
A megbízási szerződéses kollégákkal kapcsolatos kérdések.
Intézményvezetői hatáskör a megbízási szerződések felülvizsgálata. Akinek érdemi feladatot tudsz adni, annak a megbízását nem kell felfüggeszteni.
A Kréta működése akadozik, ezért más kialakított felületen is továbbítjuk az anyagot a gyerekek és a szülők felé is.
A KRÉTA valóban túlterhelt, ezért örülünk, hogy igyekeztek más csatornákat is bevonni a tanulók és a szülők felé. A KRÉTA felületén a naplózást és a házi feladat funkciót (akár csak egy link erejéig) mindenképpen használjátok. Erről már ment ki levél, de még sokszor fogunk tájékoztatást küldeni.